Monday 16 January 2017

Ilmu (apa ada padanya) : sel 17.01.2017 (1438 hijri)

Assalamualaikum Salam ceria dan Salam kasih sayang.

NOTE 1 :  Biodata diri

Saya ust Amran ingin berkongsi sedikit ilmu dan pengalaman saya utk tatapan tuan dan puan. Pandanglah ia ke arah yg positif, sudut positif...

Saya adalah pengamal perubatan Islam dan pengasas kpd Pusat Perawatan Islam Al Wangsa.
Saya mulai belajar mengenai perawatan Islam ini se awal umur 30an lg. Dan seawal umur belasan tahun saya telah mempelajari beberapa jenis silat melayu spt, pusaka gayung ,gayung Fatani, Moy Thai dan beberapa lg. Dan yg terakhir silat Kubu dr arwah tok Wan saya (Yun bin Puteh) silat ini gabungan beberapa jenis silat tmsk Moy Thai.
Dan dlm jurusan kebathinan saya juga mendalami Silat ABJAD, Selendang Merah, ANGKASA dan Panca Gerak Sejati.

Seusia awal 20an saya telah mulai tertarik dgn ilmu kebathinan dan mulai berguru dan bersuluk di gunung ledang dan gunung jerai. Mulai berguru dgn beberapa org guru pondok dlm ilmu tauhid dan tasawuf ( YM Sheikh Hj Yusuf). Belajar dgn arwah abuya YM Sheikh Hj Ahmad Junaidin (Abjad) , YM Sheikh Hj Hashim ( pasantren di Jawa timur/ ANGKASA) , Tn Habib Syed Mohsin Barakhbah ( talaqhi dan tauhid ) dan beberapa guru ghoib.

Dalam hal perawatan saya banyak menggabungkan jurusan2 kebathinan dan persilatan tsb dlm mengubati penyakit2 berkenaan sihir,saka,santau dll...
Saya hanya berusaha dan berikhtiar dan kerja sembuh adalah Allah Taala. La hawlawala qhuwatailla billahil'aliyyil'azimm.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➿➖➖➖➖➖➖➖

NOTE : 2

Saya menawarkan kpd saudara dan saudari sekiranya berminat utk mempelajari ilmu persilatan Selendang Merah (rahsia didlm rahsia...)
ANGKASA :- pecahannya spt Ilmu Taming Baja.. Ilmu ini fadhilatnya amat luar biasa yakni tidak 'lut' senjata tajam,waima peluru,besi,kayu,buluh atau apa2 sahaja. Kerna ianya datang dr asma Allah itu sendiri. Bukan pun 'susuk' kerana yg dimasukkan kedlm tubuh adalah nama2 Allah dan kalimah Allah. Itu shj.
Namun diinggatkan disini sekali lg, ianya bukan 'ilmu kebal'  semuanya hak milik Allah taala.
Dan silat KUBU :- silat fizikal (gabungan gayung,kuntau,sendeng dan Moy Thai)

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➿➖➖➖➖➖➖➖➖➖

NOTE 3 :

Inilah serba sedikit biadota saya yg saya taip secara spontan..
Maafkan saya sekiranya ada kesilapan dlm penulisan saya. Saya masih lg belajar dan saya sedia menerima teguran dr mana2 pihak demi kebaikkan.

Akhir kalam saya memohon maaf sekiranya ada salah dan silap saya. Sila tunjuk ajar kpd saya.
Tidak ada sesiapa yg hebat melainkan Allah jua.
La hawlawala qhuwatailla billahil'aliyyil'azimm.

SAYA..
Ust Amran Al Fadzil
Sel : 17.01.2017 (1438 hijri)

0 comments:

Post a Comment